sunnuntai 29. tammikuuta 2017

Karkkiväriseinä




Toissapäivänä naputettiin nuo taulut ruokailutilan seinälle, siinä olleen ja vallinneen ison paperisen 2016-kalenterin tilalle.
Mä en tosiaankaan oo tauluihmisiä, mutta koska Mikko on, oon tullut sinne kuuluisalle kultaiselle keskitielle vastaan, ja nyt meiltä löytyy jo useampi taulu seinältä.

Eniten oon innostunut ipanan huoneen tauluttamisesta, ja sinne ostinkin viime syksynä Köpiksestä nuo kolme pientä hedelmäaiheista printtiä. Päätettiin kuitenkin kokeilla niitä tuohon isomman taulun kylkeen, mutta ehkäpä tästä alkuperäisestä lastenhuone-aatteesta johtuen mä nään ne vieläkin tosi... lapsellisina. Mikko ja arvoisa kylässä käynyt raati taas peukuttaa niiden nykyisen sijainnin suhteen, joten mä koitan nyt kovasti silmäillä niitä avoimin ajatuksin ja tottua siihen, että ne on tuossa. Koska kyllä mä niistä kovasti tykkään.





Ja tuo Jaffa-juliste. Se on paha, se saa mun suun kihelmöimään Jaffan janossa. Mähän oon normaalissa olotilassani (ainakin ollut) hyvin sokerikammoinen, en niinkään linjojen tai kalorien takia, vaan koska koen sen turhana myrkkynä, mut yllättäen nyt raskaana voisin uida sokerissa, oli se sitten limua, kirpeitä karkkeja tai juustokakkua.

Voisin uida myös kukissa. Meidän naapurissa on isohko kukkatalo, jonka leikkokukkahuoneessa tykkään kasailla erilaisia yhdistelmiä keittiönpöydän maljakkoon. Kesällä sitten koiralenkeillä keräilen luonnonkukkia (ja saatan ottaa myös nk. juoksuoksia syreenipuista...) makuuhuoneeseenkin, koska huumaava tuoksu.

Mikko tuo mulle todella usein lähi-Alepan kukkaämpäreistä reilunkaupan kukkia, ja se on niiiiin liikkistä. Niiden avulla saan pientä taukoa "hieman'" hintavamman kukkatalon vierailuihin, niin ei ihan joka viikko menis kuukausilipun verran rahaa maljakontäytteisiin.



Ps. Keittiöremonttisuunnitelmani on edennyt siihen pisteeseen, että edelleenkään en ole saanut suostumusta sen ja vauvan syntymän yhdistämiseen, mutta riitelemme jo siitä onko uuden keittiön lattia olohuoneen kanssa samaa laminaattia vai toivomaani laattaa. Edistystä siis, sanoisin!

2 kommenttia:

  1. mikä on tuo mainio maljakko?

    VastaaPoista
  2. Se on ihan kirppislöytö, joku vanha isompi säilytyspurkki uskoisin!

    VastaaPoista